Mazoutvoordeel.be - frequent gestelde vragen

ALGEMEEN

Is Mazoutvoordeel.be telefonisch te bereiken?

Mazoutvoordeel.be probeert de kosten zo laag mogelijk te houden om u de beste mazoutprijs te kunnen garanderen. Daarom zijn wij telefonisch niet bereikbaar. U kan ons wel 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 een bericht sturen via het contactformulier en wij proberen u zo snel mogelijk te antwoorden.

Is de mazout van Mazoutvoordeel.be van hoge kwaliteit?

Alle stookolie in België wordt gecontroleerd door het Fonds voor de Analyse van Aardolieproducten en moet voldoen aan strenge kwaliteitsnormen. Onze stookolie voldoet aan de hoogste kwaliteitsvereisten. 

Wat is PLUS Mazout?

PLUS Mazout is een additief dat tijdens de levering aan de mazout wordt toegevoegd. Dankzij PLUS Mazout verwarmt u goedkoper door een hoger rendement, verwarmt u zuiverder door een verbeterd verbrandingsproces en bespaart u op uw onderhoudskosten dankzij een optimale verbranding en betere smering. Bovendien is PLUS Mazout meteen ook een antivries tot -20°C. Meer info over PLUS Mazout.

Zwavelgehalte stookolie

Het zwavelgehalte in mazout is sinds 1 januari 2016 gedaald van 1.000 ppm naar 50 ppm. Dit zorgt voor een hoger rendement dankzij een efficiëntere en schonere verbranding.

Kan mazout bevriezen?

Klassieke mazout bevriest rond de -8°c. Om problemen te voorkomen tijdens een koude winter adviseren wij daarom sterk om PLUS Mazout te bestellen. PLUS Mazout bevat eveneens aan antivries en is bestand tot -25°C. 

Hoe groot is de vloot van Mazoutvoordeel.be?

Wij beschikken over 3 eigen vrachtwagens, die bestuurd worden door onze eigen ervaren chauffeurs. Daarnaast werken we samen met bevriende mazoutleveranciers en partners die onze mazoutklanten in de provincies Antwerpen, Oost-Vlaanderen, Brussel en Vlaams-Brabant bedienen.

VRAGEN M.B.T. DE BESTELLING

Welke prijs rekent Mazoutvoordeel.be aan bij prijswijzigingen na het plaatsen van mijn bestelling?

De prijs die u gekregen hebt tijdens uw bestelling is ook de prijs die zal aangerekend worden bij de levering. Dagelijks leggen wij de bestelde volumes vast bij onze groothandelaars, zodat wij u de prijs van bestelling kunnen garanderen, ook wanneer de prijs wijzigt. 

Levert Mazoutvoordeel.be ook Mazout Extra of andere petroleumproducten?

Op onze website kan u uitsluitend klassieke stookolie PLUS Mazout (stookolie met additief) bestellen. Andere petroleumproducten zitten niet in ons aanbod.

Ik heb een tank van minder dan 1.000 liter, kan ik voor kleinere volumes bij jullie terecht?

U kan reeds een bestelling plaatsen vanaf 600 liter. Voor volumes onder de 1.000 liter is het additief PLUS Mazout verplicht. Logisch ook, want de meeste mazouttanks onder de € 1.000 liter zijn bovengronds en extra gevoelig voor bevriezing. 

Kan Mazoutvoordeel.be bij mij leveren, als mijn postcode niet in de lijst vermeld staat?

Mazoutvoordeel.be levert uitsluitend in de gemeenten waarvan de postcode vermeld staat in de lijst. Wij blijven hard werken en investeren om onze huidige leveringszone uit te breiden in de toekomst. Schrijf u in op onze nieuwsbrief en wij sturen u een berichtje wanneer het zo ver is!

Kan ik een fout rechtzetten of een wijziging doorvoeren bij een geplaatste bestelling?

Geen probleem. Neem zo snel mogelijk contact op via het contactformulier. Probeer de wijziging of de fout zo duidelijk mogelijk te formuleren en vergeet zeker niet de wijziging/correctie door te geven. Vergeet ook niet uw telefoonnummer te vermelden, want het is mogelijk dat wij telefonisch contact opnemen indien nodig.

Kan ik meerdere leveringsadressen in 1 bestelling plaatsen?

Neen, dat is niet mogelijk. Op onze website vindt u meteen onze scherpste prijs, dus het groeperen van leveringen is overbodig. Het bestelformulier laat ook niet toe om bestellingen te groeperen. Sowieso wordt er alleen maar geleverd op het, door u, ingevulde leveringsadres.

Zowel mijn buurman als ik willen mazout bestellen, mogen wij onze bestelling combineren? 

Neen, dat is niet mogelijk. Per bestelling kan er maar op één adres geleverd worden. Wenst u mazout te laten leveren op verschillende adressen dient u meerdere bestellingen te plaatsen.

Is het mogelijk om een groepsaankoop te plaatsen?

Nee, het is niet mogelijk om een groepsaankoop te plaatsen. Per bestelling kan er maar op één adres geleverd worden. Wenst u mazout te laten leveren op verschillende adressen dient u meerdere bestellingen te plaatsen. Bij Mazoutvoordeel.be krijgt u altijd de scherpste prijs voor stookolie. 

Ik heb geen bevestiging ontvangen, is mijn bestelling dan niet aangekomen?

Dit hoeft niet perse zo te zijn. Wanneer u op het einde van de bestelprocedure een bevestigingspagina (bedankingspagina) hebt gezien, dan is in principe de bestelling doorgekomen. Is dat niet het geval, dan kan het zijn dat:

- de bevestigingsmail is terechtgekomen in een folder “Spam” of “Ongewenste mail”

- u een fout e-mailadres hebt ingegeven of een tikfoutje hebt gemaakt

Vindt u geen bevestigingsmail terug, neem dan even contact op zodat wij kunnen nakijken of de bestelling is geregistreerd. Wij kunnen dan ook de bevestiging even nasturen.

VRAGEN M.B.T. DE BETALING

Kan ik gespreid betalen?

Nee, Mazoutvoordeel.be staat geen gespreide betalingen toe. Via de betaalterminal in de vrachtwagen kan u wél met kredietkaart (Visa/Masterdcard) betalen tegen een transactie van 1%. U kan dan met de kredietgever (dikwijls uw bank) bespreken of u de schuld tegenover de kredietmaatschappij gespreid mag terugbetalen.  

Welke betaalfaciliteiten bieden jullie aan?

Er zijn 2 betaalmogelijkheden:

Vooraf per overschrijving

Na uw bestelling ontvangt u 2 mails: de bevestigingsmail en even later de betalingsmail. In de betalingsmail staan alle gegevens om de overschrijving te kunnen uitvoeren. Het gebruik van de gestructureerde mededeling is belangrijk, anders wordt de bestelling niet vrijgegeven. 

Betaling per overschrijving is verplicht wanneer wij kunnen leveren tijdens uw afwezigheid.

Bij levering

Deze optie is alleen mogelijk wanneer u thuis bent tijdens de mazoutlevering. U betaalt rechtstreeks aan de chauffeur via:

- betaalkaart (Bancontact) = gratis

- kredietkaart (Visa/Mastercard) + 1% transactiekost

Voor uw veiligheid en de veiligheid van onze chauffeurs vragen wij om cash betalingen zoveel mogelijk te vermijden.

Kan ik met Visa/Mastercard betalen?

Het is mogelijk om met Visa of Mastercard te betalen bij levering, via een betaalterminal in de vrachtwagen. Er wordt wel een transactiekost van 1% in rekening gebracht. Bij betalingen met Bancontact worden er geen transactiekosten in rekening gebracht.

Kan ik cash betalen?

Cash betalingen is in principe mogelijk, maar voor uw veiligheid en de veiligheid van onze chauffeurs zijn we hier geen voorstander van. Gelieve dus zoveel mogelijk vooraf of via betaal-/kredietkaart te betalen.

Kan ik een factuur krijgen?

Na de levering zal u sowieso een factuur via e-mail ontvangen.

Ik heb teveel betaald, wat nu?

Bij voorafbetaling via overschrijving is het mogelijk dat de geleverde hoeveelheid niet overeenkomt met de bestelde hoeveelheid (omdat bv. de tank vol is). Het teveel betaalde bedrag zal u binnen 2 weken na de levering worden teruggestort op uw rekening.

VRAGEN M.B.T. DE LEVERING

Wanneer wordt mijn mazout geleverd?

Wij leveren uw mazout binnen de voorgestelde leveringstermijn die u heeft aanvaard tijdens uw bestelling. Deze staat ook vermeld in de bevestigingsmail. Een dag voor de levering ontvangt u een sms of e-mail ter bevestiging dat u in de planning bent opgenomen. 

Om hoe laat levert Mazoutvoordeel.be mijn bestelling?

Wij kunnen geen specifiek uur van levering geven. Door de toegenomen verkeersdrukte, files en andere onvoorziene omstandigheden is het immers moeilijk om een specifiek tijdstip te respecteren. Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent, dus geven we liever geen tijdstip dan een totaal verkeerd. Als u daags voordien een sms of e-mail hebt ontvangen, dan betekent dit dat we leveren in de loop van de volgende dag. 

Moet ik thuis blijven voor de levering?

Als u uw bestelling op voorhand betaald hebt en uw mazouttank is vlot bereikbaar hoeft u niet thuis te zijn op het moment van levering. Heeft u echter gekozen voor betaling aan de chauffeur, dan verwachten wij dat er iemand ons opwacht. 

Levert Mazoutvoordeel.be op zaterdag en zondag?

Mazoutvoordeel.be levert enkel op werkdagen, dus niet op zaterdag, zondag of feestdagen.

Doet Mazoutvoordeel.be spoedleveringen?

Mazoutvoordeel.be probeert de kosten zo laag mogelijk te houden. Spoedleveringen zijn een zware belasting voor de planning en logistiek. Daarom doen wij geen spoedleveringen.

In welke gemeentes levert Mazoutvoordeel.be?

Als u uw postcode van uw gemeente kan ingeven in het bestelformulier, dan leveren wij in uw gemeente. Komt uw postcode niet voor, dan kunnen we spijtig genoeg niet leveren.

Kan er geleverd worden als ik niet thuis ben?

Als u uw bestelling op voorhand betaald hebt en uw mazouttank is vlot bereikbaar hoeft u niet thuis te zijn op het moment van levering.

Wat gebeurt er als er niet kan geleverd worden?

Wanneer onze chauffeur niet kan leveren, zijn we genoodzaakt de bestelling te annuleren. Een factuur van € 100 zal in rekening worden gebracht om de verplaatsingskosten te vergoeden.

Er werd minder mazout geleverd dan ik besteld had, wat nu?

U betaalt enkel wat u besteld hebt. Als u 1000l besteld hebt en er kan maar 995l geleverd worden, dan betaalt u maar 995l. U betaalt het exacte bedrag aan de chauffeur. Als u per overschrijving betaald hebt, dan storten wij het resterende bedrag binnen 2 weken op uw rekening terug.